Marketing sensoryczny

Marketing sensoryczny, a reklama offline

Reklama im bardziej wykracza poza granice standardu, tym ma większą szansę na dostrzeżenie. W dobie rozwijającego się konsumpcjonizmu, nie ma miejsca na sztampowe claimy i szary, zlewający się z otoczeniem design. XXI wiek to czas oryginalnych projektów. To wiek tych marek, które nie boją się wyzwań i które są otwarte na nowe doznania. Co istotne – nowoczesne narzędzia marketingowe, nie skupiają się wyłącznie na digital marketingu. Powrót do źródeł, a dokładniej do zmysłów, może być kluczem do wyróżnienia się marki spośród konkurencji.

Marketing sensoryczny a emocje

Coraz częściej konsumenci sami zwracają uwagę na to, że ‘kupują oczami’. To podsumowanie idealnie opisuje efekt kampanii marketingu sensorycznego. Węch, wzrok, słuch i dotyk – niezawodny kwartet, który dla wielu marek stał się kluczem do sukcesu. Podstawą tego kanału aktywności jest wzbudzenie w odbiorcy pozytywnych skojarzeń. Oddziaływanie na zmysły to próba wpłynięcia na emocjonalność konsumentów. Dzięki miłym wspomnieniom wywołanym przyjemną muzyką, pięknym zapachem czy ciepłymi kolorami, klient zawsze z sentymentem będzie wspominał markę. Wpływ marketingu sensorycznego na konsumentów widać zwłaszcza w okresie świątecznym. Bożonarodzeniowy klimat panujący w galeriach handlowych, już na wejściu wzbudza w nich pozytywne reakcje. Wchodząc dalej, słuchając w tle Last Christmas, coraz szczerzej otwierają się ich serca, ale i portfele.

Marketing sensoryczny a sprzedaż

Bez wątpienia marketing sensoryczny odpowiednio skonstruowany może być jednym z najskuteczniejszych narzędzi offline. Elementy budujące klimat sklepów stacjonarnych, stają się bodźcami zakupowymi. Audiomarketing czy aromamarketing, przyczyniają się w znaczącym stopniu do tworzenia identyfikacji marki, a tym samym do wzrostu sprzedaży. Nie bez przyczyny, niektóre marki mają swój dedykowany zapach. Piekarnie i cukiernie stawiają na wypieki na miejscu. Zapach świeżego, wypiekanego ciasta, wzbudza sentymentalne skojarzenia, ale i pobudza kubki smakowe. O swój unikatowy wizerunek dbają również marki samochodowe, sklepy z ubraniami klasy premium czy z materiałami do wyposażenia wnętrz. W przypadku tych ostatnich dużą rolę odgrywa zapach oraz dotyk. Delikatne tkaniny, wzbudzają uczucie relaksu oraz komfortu psychicznego i fizycznego.

Oddziaływanie na zmysły konsumentów jest jedną z najbardziej skutecznych metod budowania pozytywnego wizerunku marki. Marketing sensoryczny jeśli opiera się na odpowiednio dobranych elementach, staje się impulsem sprzedażowym. Węch, wzrok, słuch i dotyk sprawdzają się przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Nowoczesne techniki e-commerce pozwalają jednak również ‘rozwinąć skrzydła’ zmysłom również w sprzedaży online. Oddziaływanie kolorami, mocny design i oryginalny content, intrygują konsumentów. Na tym właśnie polega siła marketingu sensorycznego na czarowaniu zmysłami klientów, niejednokrotnie bez ich świadomego udziału.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *