Marketing sensoryczny

Aromamarketing- nie tylko w promocji perfum

Zapach niesie ze sobą ogromną moc. Zmysł powonienia jest najlepiej połączony z częścią mózgu, która odpowiada za emocje. To właśnie dlatego ludzki mózg jest w stanie najdłużej zapamiętywać. Nie bez przyczyny marketerzy doceniają i wykorzystują ten aspekt w marketingu. Jeśli chcesz dowiedzieć się dokładnie, na czym polega aromamarketing, to przeczytaj koniecznie! Wszystko wyjaśniamy!

Potężna siła aromamarketingu

Podaje się, że zapach może mieć wpływ na niemalże 75% decyzji, które na co dzień podejmujemy. Jest to niezwykle wysoki odsetek. Już sama ta liczba pokazuje, jak potężnym narzędziem sprzedażowym może być aroma marketing. Nie bez powodu w ostatnich kilku latach zyskuje on coraz bardziej na popularności. Wykorzystuje się go już w praktycznie każdej branży. Dobrze dobrany zapach może przyczynić się do szybszej sprzedaży produktu, ale także do tego, że klient podpiszę umowę na daną usługę, czy po prostu poczuje się bardziej komfortowo w danym miejscu. Bez wątpienia zmysł zapachu jest tak samo istotnym narzędziem, co wzrok, jeśli chodzi o informowanie mózgu o stanie otoczenia. Dlatego też nie powinien być on ignorowany przez absolutnie żadną markę, której zależy na wzroście sprzedaży i poprawie wizerunku wśród potencjalnych, jak i stałych klientów.

Jeszcze więcej korzyści!

Udowodniono już, że zapachy mogą wpływać na mimowolne reakcje i opinie. Jasnym jest więc to, że paroma marketing to coś zdecydowanie więcej niż tylko rozprzestrzenianie przyjemnego zapachu. Odpowiednio dobrana woń może przyczynić się do uspokojenia człowieka, przywołania w nim pozytywnych wspomnień, wspomóc jego koncentrację czy nawet zachęcić do działania. Wśród korzyści, jakie przynosi aroma marketing w promocji marki, wyróżnia się:

 

  • Zwiększenie sprzedaży – chyba najważniejsza kwestia, taka, na której najbardziej zależy firmom. Dla wielu osób bez wątpienia nie potrzeba żadnych dodatkowych argumentów niż po prostu wzrost przychodu.

 

  • Zwiększenie lojalności klientów – Dzięki odpowiednio dobranemu zapachowi, można przyczynić się do tego, że klienci będą o około 20% częściej wracać do naszego sklepu. Wynika to z faktu, że za sprawą zapachu dane miejsce będzie wywoływać w ludziach pozytywne emocje.

 

  • Wzrost prestiżu – Co ciekawe, zarówno produkty, jak i usługi świadczone w przestrzeni wypełnionej przyjemnym zapachem są oceniane jako droższe, bardziej prestiżowe i lepszej jakości.

 

  • Zwiększenie efektywności pracowników – Jak dowodzą badania, osoby pracujące w miejscach aromatyzowanych, wykazują się o około 30% większą wydajnością. Co więcej, takie osoby są również bardziej zadowolone ze swojej pracy.

No dobrze, ale jaki zapach wybrać?

Oczywiście, jeśli chcemy czerpać korzyści z aromamarketingu, ważne jest odpowiednie dobranie zapachu do celu, który chcemy osiągnąć. Istotnym aspektem jest również sprecyzowanie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Wynika to z faktu, że osoby w konkretnej grupie wiekowej będą inaczej reagować na dany zapach niż osoby z innej grupy. Wybór odpowiedniej kompozycji zależy również od branży, charakteru firmy, czy nawet wystroju wnętrz w danym miejscu. Najważniejsze to mieć świadomość, że zapach idealny nie istnieje. Zawsze może trafić się jakaś osoba, której dana nuta po prostu nie przypadnie do gustu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *