Marketing

Cukierek, czy balon? Czy warto inwestować w gadżety?

Lubimy dostawać prezenty, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Podarunki wywołują u nas poczucie wdzięczności, a tym samym budują lojalność zarówno w kontekście osobistym, jak i biznesowym. Jednak, czy gadżety reklamowe wciąż są efektywną formą marketingu, czy odeszły już do lamusa? Postaramy się to rozstrzygnąć!

Gadżet jest dobry na wszystko?

Kilka lat temu każda szanująca się firma gromadziła w swoich magazynach spory zapas upominków z logotypem firmy. Był to znak jej prestiżu i świadczył o wysokiej pozycji. Dzisiaj w dobie rozwoju marketingu internetowego coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z tradycyjnej formy promocji. Czy jednak gadżety reklamowe są nadal efektywnym sposobem na budowanie marketingu. To zależy przede wszystkim od obszaru, w którym działamy. Dla przykładu w stacjonarnym markecie spożywczym podczas dedykowanego eventu świetnie sprawdzą się gadżety, czy słodkie przekąski sygnowane logo marki. Będą one sposobem na zachęcenie klientów do odwiedzenia naszego punktu sprzedaży, a w efekcie do zrobienia zakupów. Jednak w przypadku na przykład branży meblowej, czy samochodowej balon, czy firmowa krówka z pewnością nie będzie powodem, dla którego ktoś zdecyduje się na zrobienie u nas zakupów. Ale może być sposobem na zainteresowanie naszym brandem i zbudowania zaufania, które w  przyszłości przełoży się na sprzedaż.

Jak wykorzystać gadżety?

Jeszcze inne względy decydują o sprzedaży w sklepach internetowych. Tutaj liczy się przede wszystkim cena, dostępność produktu i czas realizacji. Upominek dołączony do zamówienia z pewnością będzie miłym akcentem, jednak niekoniecznie przełoży się na sprzedaż. Szczególnie w przypadku asortymentu z długim cyklem życia produktu. Asortyment często kupowany online taki jak na przykład kosmetyki, czy żywność to segment, który chętnie i z sukcesem sięga po drobne upominki firmowe budując lojalność konsumencką. Dlatego kupując gadżety reklamowe powinniśmy jasno określić cel, który chcemy osiągnąć oraz kontekst, w jakim sięgniemy po tę formę promocji. Upominki są świetnym sposobem na wzmacnianie relacji i budowanie zaufania, ale niekoniecznie sprawdzą się, jako działania prosprzedażowe. Równocześnie pamiętajmy, że firmowe gadżety to nieodłączny element firmowych eventów typu otwarcia, reotwarcia, zmiany  brandu. To również niezbędny element konkursów internetowych przeprowadzanych w social mediach. Dlatego nawet, jeśli gadżety reklamowe nie są znaczącym elementem strategii marketingowej, to jakiś niewielki ich zapas powinniśmy uwzględnić w rocznym planie reklamowym.

Po co inwestować w gadżety reklamowe?

Analizując priorytety i grupę docelową zdecydowaliście, że upominki reklamowe będą ciekawą formą interakcji z klientem. To świetnie ! Jednak wciąż zastanawiacie się jakie realne korzyści gadżety firmowe przyniosą Waszej marce? Przede wszystkim pozwolą budować świadomość marki, umacniać relacje z odbiorcami budując lojalność konsumencką. Przedmioty sygnowane logo naszej marki związują klientów na dłużej z brandem i sprawiają, że nasza firma staje się lepiej postrzegana w oczach odbiorców.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *