kim jest Influencer
Marketing

Influencer. Kto to taki?

Rekomendacja osoby, która jest lubiana i szanowana może być w dzisiejszych czasach na wagę złota. Influencerzy są właśnie osobami, które posiadają sympatię odbiorców, a często są oni dla nich wzorem do naśladowania. Coraz więcej firm dostrzega potęgę influencerów i zaczyna z nimi współpracować. Współpraca taka może być bardzo owocna i dzięki niej przedsiębiorstwa będą w stanie pozyskać nowego klienta oraz poprawić swój wizerunek w Internecie. Firmy często dzięki współpracy z influencerami stają się dla odbiorców bardziej wiarygodni. Twórcy internetowi nierzadko również kreują trend na używanie danego produktu, przez co marka osiąga bardzo wysokie zyski. Kim dokładnie jest influencer?

kto to Influencer

Influencer. Kto to taki?

Influencer w marketingu internetowym jest osobą, która dzięki swojej osobowości, posiadanej wiedzy, a czasem charyzmy, zyskuje grono odbiorców, na których decyzje wpływa. Influencerzy najczęściej działają w mediach społecznościowych i to właśnie tam gromadzą swoich odbiorców i utrzymują z nimi kontakt. Swoją popularność zyskują poprzez tworzenie contentu, który jest interesujący dla użytkowników Internetu. Czasami content ten może inspirować, bawić bądź dostarczać cennej wiedzy. Współpraca z influencerami może być dla firm sposobem na poprawę opinii o przedsiębiorstwie, a także może sprawić, że będzie ona bardziej rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów.

W jaki sposób rozpocząć współpracę z influencerem?

Wiele firm decyduje się na współpracę z influencerem, ponieważ są oni świadomi korzyści jakie może ona za sobą nieść. Należy jednak zwrócić uwagę na to w jaki sposób wybrać influencera, który faktycznie będzie zaangażowany w podejmowane przez siebie działania. Dlatego też warto zbadać efektywność influencera, a także to czy jego content pasuje do wyznawanych przez przedsiębiorstwo wartości.

Często firmy patrzą też tylko na liczbę osób, które obserwują profil danego influencera, natomiast nie zawsze jest to dobre rozwiązanie, ponieważ może okazać się, że profil śledzi duża liczba ludzi jednak bardzo mały procent angażuje się w podejmowane przez twórcę działania. Należy pamiętać, że czasem wraz ze wzrostem liczby osób obserwujących zaangażowanie ich spada. Warto więc bardzo dokładnie zastanowić się nad wyborem influencera, ponieważ influencer influencerowi nierówny. Niektórzy z nich działają już w sposób taśmowy i przyjmują bardzo dużą liczbę współprac przez to ich odbiorcy są tym zmęczeni i po prostu omijają content reklamowy.

Czy warto nawiązać współpracę z influencerem?

Współpraca z influencerami może być bardzo korzystna dla firmy, ponieważ dzięki niej przedsiębiorstwa będą w stanie wypromować swój biznes i sprawić, że będzie on zdecydowanie lepiej widoczny dla odbiorców. Co więcej po odpowiednim doborze influencera można poprawić także wizerunek przedsiębiorstwa, a firma zyska dużo pozytywnych opinii. Tak jak to zostało wcześniej wspomniane, często influencerzy tworzą trend na produkt, który produkuje dana marka.

Jak można łatwo się domyślić jest to bardzo korzystna sytuacja dla przedsiębiorstwa, ponieważ jego zyski bardzo szybko rosną. Dzięki temu, że influencer dba o relacje ze swoimi odbiorcami wówczas staje się dla nich wiarygodny i to samo może stać się z marką promowaną przez twórcę, będzie ona dla odbiorców zdecydowanie bardziej wiarygodna i godna zaufania. Wszystko to będzie możliwe tylko wtedy, kiedy firma wybierze odpowiednią osobę, która będzie zaangażowana w swoje działanie i nie będzie wykonywała ich na masową skalę.

Influencer

Ile zarabia influencer?

To pytanie często jest zadawane, ponieważ ludzie ciekawi są jak dużo mogą zarabiać influencerzy prowadząc swoje profile w mediach społecznościowych. Kwoty tutaj mogą być naprawdę bardzo duże, w przypadku influencerów, którzy posiadają spore grono swoich odbiorców, a ich działania są efektywne. Czasami za dodanie jednego zdjęcia influencer może zarobić nawet 4000 zł. Kwoty najczęściej rosną proporcjonalnie do liczby osób obserwujących i do zasięgów jakie osiąga twórca.

Mniejsi influencerzy będą natomiast zarabiać mniej, a czasami także i zgadzają się oni na współpracę barterową, która oznacza, że firma wysyła influencerowi paczkę z produktem, a on w zamian za to dzieli się nią ze swoimi odbiorcami. Ciężko jest jednoznacznie powiedzieć jakie są zarobki influencera, ponieważ tak jak to zostało wspomniane już wpływa na to kilka różnych czynników.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *