
Marketing sensoryczny, a reklama offline
Reklama im bardziej wykracza poza granice standardu, tym ma większą szansę na dostrzeżenie. W dobie rozwijającego się konsumpcjonizmu, nie ma miejsca na sztampowe claimy i szary, zlewający się z otoczeniem design. XXI wiek to czas oryginalnych projektów. To wiek tych marek, które nie boją się wyzwań i które są otwarte na nowe doznania. Co istotne – nowoczesne narzędzia marketingowe, nie skupiają się wyłącznie na digital marketingu. Powrót do źródeł, a dokładniej do zmysłów, może być kluczem do wyróżnienia się marki spośród konkurencji.
Marketing sensoryczny a emocje
Coraz częściej konsumenci sami zwracają uwagę na to, że ‘kupują oczami’. To podsumowanie idealnie opisuje efekt kampanii marketingu sensorycznego. Węch, wzrok, słuch i dotyk – niezawodny kwartet, który dla wielu marek stał się kluczem do sukcesu. Podstawą tego kanału aktywności jest wzbudzenie w odbiorcy pozytywnych skojarzeń. Oddziaływanie na zmysły to próba wpłynięcia na emocjonalność konsumentów. Dzięki miłym wspomnieniom wywołanym przyjemną muzyką, pięknym zapachem czy ciepłymi kolorami, klient zawsze z sentymentem będzie wspominał markę. Wpływ marketingu sensorycznego na konsumentów widać zwłaszcza w okresie świątecznym. Bożonarodzeniowy klimat panujący w galeriach handlowych, już na wejściu wzbudza w nich pozytywne reakcje. Wchodząc dalej, słuchając w tle Last Christmas, coraz szczerzej otwierają się ich serca, ale i portfele.
Marketing sensoryczny a sprzedaż
Bez wątpienia marketing sensoryczny odpowiednio skonstruowany może być jednym z najskuteczniejszych narzędzi offline. Elementy budujące klimat sklepów stacjonarnych, stają się bodźcami zakupowymi. Audiomarketing czy aromamarketing, przyczyniają się w znaczącym stopniu do tworzenia identyfikacji marki, a tym samym do wzrostu sprzedaży. Nie bez przyczyny, niektóre marki mają swój dedykowany zapach. Piekarnie i cukiernie stawiają na wypieki na miejscu. Zapach świeżego, wypiekanego ciasta, wzbudza sentymentalne skojarzenia, ale i pobudza kubki smakowe. O swój unikatowy wizerunek dbają również marki samochodowe, sklepy z ubraniami klasy premium czy z materiałami do wyposażenia wnętrz. W przypadku tych ostatnich dużą rolę odgrywa zapach oraz dotyk. Delikatne tkaniny, wzbudzają uczucie relaksu oraz komfortu psychicznego i fizycznego.
Oddziaływanie na zmysły konsumentów jest jedną z najbardziej skutecznych metod budowania pozytywnego wizerunku marki. Marketing sensoryczny jeśli opiera się na odpowiednio dobranych elementach, staje się impulsem sprzedażowym. Węch, wzrok, słuch i dotyk sprawdzają się przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Nowoczesne techniki e-commerce pozwalają jednak również ‘rozwinąć skrzydła’ zmysłom również w sprzedaży online. Oddziaływanie kolorami, mocny design i oryginalny content, intrygują konsumentów. Na tym właśnie polega siła marketingu sensorycznego na czarowaniu zmysłami klientów, niejednokrotnie bez ich świadomego udziału.

Skuteczna agencja reklamowa
Może Ci się spodobać

Skuteczna agencja reklamowa
14 grudnia 2020
Wady i zalety marketingu sensorycznego
24 sierpnia 2021