
Marketing sensoryczny w aptece
Marketing sensoryczny w aptece i w sklepach odzieżowych to bardzo ciekawe zjawisko. Z pewnością każdy zna także to uczucie, gdy wchodzi do supermarketu i mimowolnie kieruje się na dział z pieczywem, bo właśnie stamtąd dociera najpiękniejszy, otulający zapach świeżo upieczonego chleba. Nie ma mowy o wyjściu bez choćby jednej bułeczki w koszyku. Podobnie jest w drogeriach – przyciągają powabnymi zapachami perfum i kosmetyków.
Sklepy z odzieżą i obuwiem również mają swoje zapachy. W niektórych sklepach, na przykład z bielizną, gdy pracownicy pakują zakup, pryskają dodatkowo wnętrze torby zapachową mgiełką. To wszystko ma wpływać na nasze zmysły i jest działaniem w ramach marketingu sensorycznego. Jednak czy w każdym miejscu dobrze się sprawdza takie działanie? Czy marketing sensoryczny w aptece jest możliwy?
Marketing sensoryczny w aptece – jak działa?
Bodźce dochodzące z zewnątrz mają wpływ na nasze decyzje zakupowe. Marketing sensoryczny w aptece również jest możliwy. Chodzi o oddziaływanie na wszystkie zmysły: słuch, węch, wzrok i dotyk. Realizowanie marketingu zmysłów w aptekach wydaje się trudne. W końcu klienci przychodzą zazwyczaj po przepisane przez lekarza leki i nie czerpią przyjemności z wizyty w aptece. Marketing sensoryczny w aptece odczarowuje nasz obraz tego miejsca. Mają na to wpływ dźwięki, najlepiej by były stonowane i przyjemne w odbiorze.
Nie bez znaczenia są kolory i światło. Marketing sensoryczny w aptece zakłada, że ma to być jasne pomieszczenie z wyraźnie wyeksponowanymi produktami, które mają zostać sprzedane. Poszczególne kolory powinny kojarzyć się z jakością oraz dobrą ceną. Ułożenie kolorystyczne może mieć realny wpływ na sprzedaż. Czymże byłby marketing sensoryczny bez pobudzania zmysłu węchu. Zapach w aptece nie powinien być intensywny. Pacjenci cenią delikatne, świeże zapachy. Marketing sensoryczny w aptece pozytywnie wpływa na odczucia osób wchodzących do pomieszczenia. Połączenie oddziaływania na wszystkie zmysły daje poczucie bezpieczeństwa i zachęca do dodatkowych zakupów.
Zalety marketingu sensorycznego
Co to jest marketing sensoryczny? Zdaje się, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Czy równie oczywiste są zalety tego typu działań? Marketing sensoryczny w aptece musi być subtelny. Wyroby medyczne, leki, suplementy – to produkty, które należy kupować z rozwagą i spokojem. W dobry, wyciszony nastrój podczas zakupów w aptece wprowadza delikatna muzyka, rozmowa z farmaceutą, czasem przyjemny zapach, który sprawia, że pacjenci nie spieszą się z wyborem! Do zalet marketingu sensorycznego można zaliczyć budowanie pozytywnych skojarzeń z danym miejscem, dzięki czemu istnieje szansa, że kupujący jeszcze wróci i dokona kolejnych zakupów. Marketing sensoryczny w aptece pobudza zmysły, a tym samym emocje – tak ważne podczas podejmowania decyzji konsumenckich.

Wady i zalety marketingu sensorycznego
Może Ci się spodobać

Audiomarketing w czasach pandemii
10 lutego 2021
Jak wykorzystać marketing sensoryczny w przemyśle modowym?
5 stycznia 2024