Marketing

Rola grafiki w marketingu internetowym

O tym, że równie ważne jest opakowanie, jak i to, co jest w środku, chyba nie trzeba nikomu przypominać. A tym opakowaniem w świecie Internetu jest właśnie grafika. To ona przyciąga wzrok i przykuwa uwagę. To nieraz ona decyduje, jakie zdanie mamy o danej marce. To ona powoduje, czy czytamy danego bloga, czy bardzo szybko go zamkniemy. Wreszcie – to grafika sprzedaje bardzo wiele produktów, np. na Instagramie.

  1. Grafika na stronie internetowej.

    Grafika może mieć dwie funkcje – dekoracyjną oraz perswazyjną. Funkcja dekoracyjna jest tak samo ważna, ponieważ to ona prezentuje naszą firmę jako profesjonalną, to ona jest odzwierciedleniem naszej podejścia do klienta. Żeby zaprezentować się poprzez naszą stronę internetową, mamy zwykle niewiele czasu, klienci obecnie bardzo cenią sobie swój czas i jeżeli strona będzie nieładna, nieczytelna, po prostu ją zamkną i pójdą dalej. Grafika budzi pewne skojarzenia, konkretne kolory, kształty przywodzą na myśl różne branże. Zupełnie inną grafikę zrobi sobie kancelaria prawna (stonowana grafika, wygląd profesjonalny, proste linie, kolorystyka raczej granatowa, brązowa, elegancko), a inną sklep z deskorolkami dla młodzieży (krzykliwe kolory, duże czcionki, nieregularne kształty, inspiracja napisami sprayem na murach).
    Grafiki muszą być perswazyjne, czyli zachęcać klienta do skorzystania z oferty, tłumaczyć zasadę działania oferty. W zależności od branży i potrzeb mogą to być wykresy, tabele, schematy, infografiki, albo po prostu zdjęcia. Ważne, żeby było to zrozumiałe, czytelne i atrakcyjne.

    2. Grafika w social mediach.

    Statystyki mówią, że posty z obrazami lepiej się klikają. Warto wykorzystać grafikę do własnych celów i sprawić, żeby pracowała na naszą korzyść. Dobrze, jeżeli nasze grafiki będą spójne – podobna kolorystyka tła, czcionka, logotyp w tym samym rogu. To pomoże nam stworzyć rozpoznawalny styl naszych grafik, tak żeby odbiorcy, wertując media społecznościowe od razu widzieli,że to nasz wrzut. Zadbaj o estetyczną kompozycję grafiki i tekstu. Grafikę umieszczaj raczej po lewej stronie, ponieważ wtedy jest ona bardziej czytelna. Umieszczaj systematycznie podobne grafiki, a wyrobisz sobie markę i Twoje posty będą coraz bardziej popularne.

    3. Content marketing a grafiki.

    Grafika w content marketingu jest istotnym elementem. Można to robić na wiele sposobów, ale ostatnio popularne są infografiki. Jest to połączenie atrakcyjnej grafiki z sugestywnym tekstem. Najmocniejszym atutem infografiki jest ciekawe przestawienie jakiegoś aspektu, można to łatwiej zrozumieć i zapamiętać.
    Warto nasze teksty na blogu, na stronie, uatrakcyjnić fajną grafiką. Ilustracje nie dość, że podnoszą atrakcyjność i przejrzystość, to jeszcze powodują, że łatwiej rozumiemy dane zagadnienie.

    W Twoich grafikach używaj odpowiednich kolorów, ponieważ niosą one ze sobą bardzo dużo skojarzeń. Ciepłe kolory są dla nas energetyczne, pobudzające, a zimne spokojne i stonowane. Kolor czerwony kojarzy się z odwagą, pomarańczowy z radością, pewnością siebie, żółty z ciepłem, ale też ostrzeżeniem, niebieski to zaufanie, niezależność, zielony oznacza zdrowie i spokój. Ważne również są kontrasty, to one przyciągają uwagę, w ten sposób możemy podkreślić szczególnie ważne elementy, ponieważ będą bardziej widoczne.

    Jak widzimy, grafika to bardzo istotny element naszych treści, ma wielką moc. Jeżeli nauczymy się ją wykorzystywać, będzie ona pracowała na naszą korzyść. Warto dowiedzieć się o niej więcej lub skorzystać z usług profesjonalnego grafika.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *