
Skuteczna agencja reklamowa
Branża marketingowa i reklamowa rozwija się cały czas i konkurencja na tym rynku jest ogromna. Dla klienta to oczywiście dobrze, ponieważ może przebierać w agencjach tak, żeby znaleźć dla siebie najbardziej odpowiednią. Konkurencja na rynku powoduje również fakt, że te wchodzące na rynek, chcąc się przebić, muszą dać bardziej atrakcyjne ceny. To również pozytywne zjawisko dla klienta. Natomiast mnogość oferty powoduje, że może on być zdezorientowany, wszyscy obiecują wysoką jakość usług, jak więc zdecydować – która agencja reklamowa będzie dla mnie najlepsza, która będzie najbardziej skuteczna? Znajdą Państwo tutaj mały poradnik, czym się kierować, żeby znaleźć skuteczną agencję.
Cena czyni cuda?
Spora ilość klientów jako główne kryterium w wyborze agencji marketingowej stosuje aspekt cenowy. Oczywiście, jest to zrozumiałe, każdy chciałby zapłacić jak najmniej. Czy jest to natomiast dobre kryterium? Nie do końca. Agencja, która daje świetną cenę, kiedy inny liczą sobie sporo więcej, jest wiarygodna? Czy myślisz, że może ona sobie pozwolić na zatrudnienie wykwalifikowanych specjalistów z kilku dziedzin? Czy pracowała dla dużych graczy na rynku, ma przećwiczone przeprowadzenie dużych kampanii marketingowych dla przodujących marek na rynku? Właśnie. Będąc przedsiębiorcą, na pewno wiesz, z czym wiąże się niska cena – z oszczędnościami na jakości. I nie zrozum mnie źle – może się okazać, że początkująca agencja ma świetne pomysły, zatrudnia kilka młodych osób z wielkim potencjałem. Nic jednak nie zastąpi doświadczenia i umiejętności poruszania wśród dużych firm, marek, w wielkich kampaniach. Chcesz dostać najwyższą jakość? Musisz za nią zapłacić.
Być może jednak interesuje Cię średnia półka, nie jesteś wielką firmą, działasz głównie lokalnie, chodzi o zwiększenie rozpoznawalności na ograniczonym terenie. Może masz już pewną renomę, cieszysz się rozpoznawalnością wśród klientów docelowych, a chcesz jedynie trochę „odświeżyć” swój wizerunek, może zwiększyć skuteczność twoich działań marketingowych. Nie potrzebujesz wielkiej agencji, działającej dla najpotężniejszych? Zgoda, poszukaj agencji najlepiej dla Ciebie – wśród lokalnych, ale sprawdzonych. Na pewno będzie świadczyła usługi w dobrych cenach, a będzie miała dobrą jakość usług.
Jakość, czyli co?
Najlepsze agencje reklamowe robią wiele więcej niż tylko prowadzenie Twojego bloga. Tobie może się wydawać, że potrzebujesz tylko jednego wrzutu na social media w miesiącu i będziesz chciał właśnie tego. Dobra agencja zweryfikuje Twoje potrzeby i nie podejmie się zlecenia, które nie będzie przynosiło efektu. Żeby zaistnieć albo zwiększyć zyski potrzebujesz przede wszystkim solidnej analizy. To z niej będzie wynikało, jakie działania podjąć, a jakich nie ma sensu, ponieważ są zbyt ryzykowne, a będą dodatkowym kosztem. Musisz zapłacić za działania, ale zapłać za te, które przyniosą zysk, wtedy jest to inwestycja, a nie jedynie koszt.
Dobra agencja reklamowa będzie umieć zaproponować, po analizie, w jaki sposób przeprowadzić kampanię. Poinformuje Cię, do jakiego odbiorcy trafia Twój produkt lub usługa, co więcej – w jakich obszarach ten klient się porusza. Czy czyta social media, jeśli tak, to które, czy jest odbiorcą bloga, a może jest większa szansa, że zobaczy reklamę graficzną na billboardzie przy ruchliwym skrzyżowaniu?
Jakość, w przypadku organizacji kampanii reklamowych i promocji marki to przede wszystkim pomysł. Nie ma co ukrywać, świetny pomysł to połowa sukcesu. Wszyscy pamiętamy najlepsze reklamy telewizyjne, które przeszły do języka potocznego: „prawie robi wielką różnicę”, „chipsy przyszły”, „brawo ja”, czy „no to Frugo”. Obecnie może trochę trudniej jest wywołać tego rodzaju efekt, ponieważ odbiorcy są reklamą przesyceni, ale to się cały czas zdarza. Pomysł musi być świeży, chwytliwy, najlepiej, jeśli jest zabawny. Tylko trzeba cały czas pamiętać o jednym – musi wywoływać pozytywne skojarzenia z marką. Nietrudno jest reklamą kogoś obrazić, dyskryminować, nawet niechcący, takie reklamowe wpadki zdarzały się nawet najlepszym agencjom i markom. Dlatego trzeba kilka razy przemyśleć reklamę, dać do obejrzenia całemu zespołowi, skonsultować z kim się da, najlepiej z ludźmi z różnych środowisk, o różnych wyznań, światopoglądzie.
Skuteczna agencja
Najlepsze agencje reklamowe mają zespoły ludzi do prowadzenia statystyk i badań, żeby sprawdzić odbiór reklamy, zanim zostanie ona wysłana do przestrzeni publicznej. Skuteczna reklama to jednak taka, o której mówią wszyscy, być może odrobina ekstrawagancji, czy wywołanie efektu zaskoczenia, szoku może być przydatna, zależy to również od faktu, kim jest nasz odbiorca docelowy. Jeśli to konserwatywna część społeczeństwa – zostańmy przy bezpiecznym pomyśle. Wtedy łagodna muzyka w tle, lektor, który stonowanym głosem przeczyta ofertę, albo znany, przystojny aktor zachwalający produkt. Jeśli natomiast uderzamy do młodzieży albo grupy osób, która charakteryzuje się luźnym podejściem do obyczajowości, to możemy sobie pozwolić na nieco bardziej frywolną reklamę, która zostanie bardziej zapamiętana.
Najlepsza agencja marketingowa będzie w stanie zaproponować najwyższą jakość materiałów, co nie jest bez znaczenia. Kampania może być super kreatywna, natomiast jeżeli zdarzą się błędy, literówki, albo graficzne niedociągnięcia – całe przedsięwzięcie i tak będzie nieudane. Odbiorcy w Internecie lubią wyławiać pomyłki marketingowców albo grafików i bezlitośnie je wyśmiewać. Renomowana agencja korzysta ze sprawdzonych podwykonawców, drukarni czy firm IT i bierze odpowiedzialność za ich usługi. Cała kampania musi mieć perfekcyjne wykonanie, inaczej możemy zaprzepaścić każdy, nawet najlepszy pomysł.
Weryfikacja, czyli jak to działa.
Jakość i skuteczność działań musi być w odpowiedni sposób badana na bieżąco. Robiliśmy pewne założenia, analizowaliśmy kanały, wymyśliliśmy reklamę. Teraz przychodzi czas na sprawdzenie, czy dobrze wyczuliśmy naszego klienta, czy trafiliśmy w jego gusta. Obecnie jest to łatwiejsze niż kiedyś. Wcześniej po prostu czekaliśmy – czy wyniki sprzedażowe się zwiększą. Teraz mamy do dyspozycji bardzo wiele programów do monitorowania skuteczności reklamy. Google, Facebook i inne nośniki same podają nam statystyki kliknięć, polubień, wejść, udostępnień. Poza tym jest całe mnóstwo wskaźników, które powodują, że możemy optymalizować swoją reklamę.
Wskaźniki oczywiście dają nam wynik, ale to od umiejętności jego odczytania zależy, czy będziemy umieć z niego skorzystać. Jest wskaźnik mówiący nam o koszcie uzyskania klienta, przy czym warto go zrobić dla każdego kanały sprzedażowe oddzielnie, żeby uzyskać informację, który jest najtańszy, który wychodzi najdrożej. Mamy wiele markerów tego rodzaju i skuteczna agencja ma w swoim zespole osoby, umiejące dokonać takich analiz. Powinna zasugerować wykonanie ich po jakimś czasie funkcjonowania reklamy w przestrzeni publicznej, a także przygotować na tej podstawie dla nas raport skuteczności. W ten sposób będziemy mogli dofinansować kanały najbardziej skuteczna, a zrezygnować z tych, które nie przynoszą zysku.
Jak widzimy, jest wiele aspektów, na które musimy zwrócić uwagę, jeśli chcemy sprawdzić skuteczność agencji reklamowej i marketingowej. Sama reklama to już wisienka na torcie chodzi o całokształt – bo to on wpływa na nasze odczucia, ale też na wrażenia naszych klientów. Skuteczna i solidna agencja marketingowa zatrudnia doświadczonych specjalistów, którzy są elastyczni i komunikatywni. Jeśli znajdziemy najlepszą dla nas agencję marketingową, nie zapomnijmy podzielić się tym z innymi. W ten sposób wszyscy dowiedzą się, jaka jest najbardziej skuteczna agencja reklamowa.
Może Ci się spodobać

Jak promować firmę na Twitterze?
22 listopada 2022
Promocja marki na Instagramie
12 lipca 2022
Jeden komentarz
Julita
Dla mnie najważniejsze jeśli chodzi o agencję, jest to aby podchodziła ona do klienta w indywidualny sposób. Dzisiaj wiele agencji ma do zaoferowania mnóstwo pakietów, które moim zdaniem raczej w przypadku mojej firmy nie zdałyby egzaminu. Istotne, jest dla mnie to, aby pracownik agencji przeanalizował dokładnie to, co mogłoby zwiększyć obroty w mojej firmie i dobrać odpowiednie działania marketingowe po szczegółowym zapoznaniu się z tym jak obecnie prosperuje moja firma.