
Słowa, która stają się złotem, czyli jak skutecznie korzystać z WoMM
Marketing szeptany manipuluje umysłami? Poniekąd tak, bowiem w tej kwestii kto ma głos, ten zyskuje władzę. Dlatego kampanie z zakresu WoMM charakteryzują się dużą skutecznością. Jak w pełni wykorzystywać ich potencjał i zwiększać efektywność prowadzonych działań? Podpowiadamy!
Nie inaczej niż w przypadku innych form reklamowych w marketingu szeptanym niezwykle ważną rolę odgrywa pomysł i zbudowana wokół niego strategia. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowość. Konsekwentne realizowanie założeń i mierze skuteczności podejmowanych inicjatyw jest podstawą skuteczności działań z zakresu marketingu szeptanego. Najwyższą rentowność możemy osiągnąć stosując kompilację różnych narzędzi, które zwielokrotnią efekt sprzedażowy.
Jak skutecznie korzystać z word of mouth markeitng?
Zastanawiacie się, jednak jak tworzyć kampanie, które będą przynosiły zyski? Istotna jest przede wszystkim wiarygodność. Nachalnie i sztucznie tworzone wątki nie przekonają klienta do tego, żeby zrobić zakupy właśnie w Waszej witrynie. Nie bez znaczenia pozostaje też Wasza kreatywność. Nie bójmy się inicjować zainteresowania, rozbudzać potrzeb zakupowych oraz skłaniać klientów do tego, żeby zaczęli wizualizować sobie korzyści płynące z posiadania naszego produktu lub skorzystania z usługi. Oczywiście wszystko w granicach etyki, nie możemy wprowadzać klienta w błąd lub zwyczajnie okłamywać.
Pamiętajmy, że klucz do sukcesu marketingu szeptanego tkwi w społecznej sile rekomendacji. Dlatego na im więcej osób uda nam się wpłynąć, tym więcej klientów pozyskamy. Ważnym aspektem jest precyzja planowania kampanii word of mouth marketing, skala ich zasięgu oraz forma komponowania komunikatów to kluczowe czynniki decydujące o sukcesie. Dlatego tak ważne jest, by nie opierać sowich działań na intuicji ,ale na wiedzy, danych i analizie efektywności. Marketing dyskusji oparty na wiarygodnych i etycznych komunikatach publikowanych i linkowanych według ściśle określonej strategii to sposób na sukces w działaniach e-commerce.
Może Ci się spodobać

Marketing sensoryczny – czy warto zastrzec sobie swój zapach?
12 grudnia 2019
Promocja marki na Instagramie
12 lipca 2022